středa 26. června 2013

Lněné semínko a lněné oplatky pečené na sluníčku

Lněná semínka jsou lidskému tělu velice prospěšná. Nejen že zlepšují trávení, pomáhají od zácpy i průjmu, ale dokonce jsou prospěšné především pro ženy, protože upravují menstruaci a zlepšují kvalitu mateřského mléka a prý ulehčují porod :-) Jsou vhodné i pro vegany, vegetariány, vitariány a podobně, protože obsahují hodně proteinů.
       Nejlepší je konzumovat semínka rozemleté(ale melte těsně před konzumací, nebo žluknou) a nebo je důkladně rozžvýkat, protože jinak semínko projde trávicím traktem neporušené a do těla se nedostanou ty prospěšné látky. Takže buď meleme, nebo hodně žvýkáme:-) Dobré je také zalít je vodou, aby nabobtnaly a vypustily takový "sliz" který je právě prospěšný pro střeva a trávení. Doporučují se tak dvě lžíce ve vodě nabobtnaných semínek se slizem pro léčbu zácpy.  Obsahují Omega 3 esenciální mastné kyseliny, které jsou protizánětlivé, zlepšují plodnost a zásobují svaly energií.
   
 A jak je jíst? Namleté, můžete je přidávat do kaší, pečiva, na svačinku si rozmačkat banán s namletým semínkem, také jako čaj, a nebo jako oplatky, na které přidávám recept :-)
         Tyto oplatky, či chcete-li placičky, jsem odkoukala od Evičky Nejedlé(http://www.metodarus.cz).
Chtěla jsem je zkusit, a protože bylo mým  záměrem, aby ochutnal i mamky přítel(který je ke zdravé výživě lehce skeptický) část jsem jich trošku osladila a ochutila medem a skořicí. Dělala jsem je, když bylo slunečno, takže jsem je usušila na sluníčku.
Lněné oplatky   
  
 Co je potřeba?




Lněná semínka
sušené ovoce(já použila rozinky)
můžete přidat i kokos, oříšky...prostě podle chuti a možností
Voda
Můžeme osladit medem, nebo sirupem (javorovým, datlovým, rýžovým, z agáve...)
Okořenit(já přidala skořici)
 Jak na to?
Semínka zalijete vodou tak, aby bylo vody asi dva centimetry nad semínka. Necháme dvě až tři hodiny bobtnat a vypouštět sliz. Pak přidáme ovoce, nebo oříšky a osladíme medem(nebo jiným přírodním sladidlem), dochutíme skořicí a na pečící papír děláme kopečky, které lžičkou rozetřeme na placičky a pak už jen necháme na sluníčku usušit (jde to i v sušičce). Mě to trvalo asi půl dne, kdy bylo horko a slunečno. Necháme je úplně uschnout, pak jdou snadno sloupnout a dají se uchovat v zavřené nádobě.
Jsou křupavé a skvěle se hodí k ovoci na svačinu. Určitě se dají udělat i na slano, třeba s česnekem, solí, bylinkami...To už je na vás :-)

3 komentáře:

  1. To jsem nevěděla, že má lněné semínko takové účinky :) Ten recept je super, strašně ráda dělávám takové placky, jinak máš moc hezký blog :)

    OdpovědětVymazat
  2. ešte som také niečo nejedla ale vyzerá to chutne :)

    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog. Môžeš sa stať i mojou followerkou, čo by som sa veľmi potešila :)

    http://bonieblue.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Ano ano, jsou vážně moc dobré :-) A děkuji :-) Už jsem vaším čtenářem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :-)