sobota 20. července 2013

Bramborové noky s omáčkou z rajčat a červené čočky

Tento recept jsem objevila na facebooku u jedné slečny, která má můj velký obdiv! https://www.facebook.com/ChudyVegosaurus?fref=ts Na jejím profilu jsou kvanta vegetariánských, někdy i veganských i vitariánských receptů na úžasné mňamky :-) Recept jsem trošku pozměnila a místo špaget v jejím receptu jsem použila bramborové noky. Inspirujte se a uvařte tuto úžasnou dobrotu, a pokud vymyslíte další inovaci, tak napište :-)
 Tákže, copak budeme potřebovat na tuto mňamku?
Uvařené bramborové noky, případně špagety, kolínka, vrtule...to je na vás :-)
Dvě velká rajčata
Hrnek červené čočky, hrnek vody
Olej
Cibuli
Česnek
Sůl
Oregáno
Koření podle chuti, já přidala i trošku kari a mletý čerstvý pepř
  
Jak se to ukuchtí?
Rajčata pokrájíme na menší kousky a v hrnci je podusíme s troškou vody(opravdu jen trochu, rajčata vypustí šťávu a vždy můžete ještě trochu vody přidat) solí a oregánem (asi 7 minut). Pak je částečně rozmixujeme, aby vznikl "kečup" s kousky rajčat. Červenou čočku s vodou a troškou soli vaříme asi 12 minut, dokud se čočka nerozvaří a vznikne taková čočková "kaše". Na pánvi s troškou oleje opečeme dozlatova pokrájenou cibuli, přidáme rozmixovaná rajčata, rozvařenou čočku, rozmačkaný česnek a chvíli necháme probublat. Dochutíme solí, pepřem, oregánem (případně kořením podle chuti, já přidala kari, a pokud chcete mít omáčku trošku kečupovější, můžete přidat lžíci kečupu).
Omáčkou polijeme noky (těstoviny) a můžeme ozdobit čerstvými bylinkami a případně posypat strouhaným sýrem :-)
Přeji zdařilé kuchtění, experimentování a dobrou chuť!




4 komentáře:

  1. Noky jsou domácí, nebo kupované? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kupované :-) Já sice dávám přednost domácím, ale mamka koupila už hotové na uvaření a řekla atˇ z nich něco uvařím, takže jsem se musela spokojit s kupovanými :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám kupované radši. Vím, že když je člověk dělá doma, ví co tam dává a bla bla bla.. Ale přiznejme si to: některé věci chutnají líp z obchodu. A když jsem je jednou zkoušela patlat sama, bylo mi jasné, že je budu už navěky kupovat :D
    Ale jídlo vypadá krásně, zkusím to :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezky Verunko, jen přidávej víc článků! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :-)